14.02.2017, Johann Ludwig Bach



340 lat temu urodził się Johann Ludwig Bach (1677-1731), bliski kuzyn Jana Sebastiana, kompozytor i skrzypek. Pochodził z Thal koło Eisenach, jednak całe swoje dorosłe życie spędził w Meiningen, najpierw jako kantor, potem kapelmistrz na dworze księcia Bernharda I. Jego twórczość to przede wszystkim muzyka sakralna: kantaty, msze i motety.

Jan Sebastian Bach bardzo cenił kompozycje swojego kuzyna, kilka z jego kantat użył w Lipsku, w tym przepiękną kantatę "Ja, mir hast du Arbeit gemacht" JLB 5. Natomiast kantata "Denn du wirst meine Seele nicht in der Hölle lassen", przypisywana Janowi Sebastianowi Bachowi jako BWV 15, jest w istocie kompozycją Johanna Ludwiga... 

Ale do posłuchania wybrałem motet...

Johann Ludwig Bach, "Das ist meine Freunde" JLB 28

Oto moja radość:
Powierzyłem się Bogu
i w Nim pokładam swoją ufność.
Oto moja radość!


0 komentarze:

Prześlij komentarz