Lwowska Orkiestra Kameralna AKADEMIA



W Inowrocławiu w ramach XII Międzynarodowego Forum Pianistycznego "Bieszczady bez granic" zagrała Lwowska Orkiestra Kameralna AKADEMIA. W pierwszej części koncertu młodzi muzycy wykonali koncerty fortepianowe W.A. Mozarta, F. Chopina i A. Schnittke. Ten ostatni zagrany z młodzieńczą pasją i żarem, który udzielił się publiczności wypełniającej salę koncertową prawie do ostatniego miejsca. W drugiej części koncertu usłyszeliśmy kompozycje współczesne: Wariacje na temat Chopina K. Wileńskiego, które brawurowo poprowadził na fortepianie Witek Kawalec, mój kolega z czasów szkoły muzycznej i Trzy utwory ekstrawaganckie na dwa fortepiany i orkiestrę M. Skoryka.

To był dla mnie wieczór szczególny, bo w Sali Koncertowej im. Ireny Dubiskiej byłem pierwszy raz od 22 lat, czyli od czasu mojego altówkowego dyplomu... Ale to nie wszystko... AKADEMIA zagrała na początku koncertu - poza programem - polski anonimowy utwór datowany na 1759 rok, Symfonię na Boże Narodzenie (Symphonia de Nativitate); utwór, który wieki temu grałem na tej sali wiele razy w szkolnej orkiestrze kameralnej... Na sali koncertowej było wiele znajomych twarzy. Ciekawe, czy ktoś jeszcze sobie o tym przypomniał...

Jeśli macie ochotę, posłuchajcie 😀. To ostatni bożonarodzeniowy barokowy utwór w tym roku. Już w tę niedzielę Septuagesima...


0 komentarze:

Prześlij komentarz